Thursday, July 30, 2009

Despre testele grila

Ironizata fiind in cateva randuri pentru ca la facultatea pe care am facut-o, in ultimii doi ani de studiu am dat aproape integral teste grila, as vrea sa lamurim cateva aspecte.


Testele grila sunt acceptate in invatamantul de stat. Nu stiu care mai este situatia acum, insa pe vremea cand am dat eu bacalaureatul, in 2004, la matematica se dadea test grila. Initial mi s-a parut un lucru stupid, insa dupa ce am vazut despre ce tip de teste este vorba mai exact, mi-am dat seama ca m-am inselat. Testele erau facute intr-un asa fel incat sa se puncteze, dintr-un exercitiu, fiecare pas pe care il faceai corect, chiar daca in pe parcurs faceai undeva o greseala si rezultatul final nu era cel corect. Am mai dat de asemenea tot test grila la limba engleza ( ultima materie la alegere din programa de bac ).


La orice facultate, chiar daca nu se dau in mod curent teste grila, unii profesori aleg sa dea grila in loc de examen clasic, doar ca de obicei in loc sa fie pe calculator, grila este scrisa de catre student cu pixul pe foaie. Singura diferenta aici este timpul pierdut pentru transcrierea intrebarilor.


Mai exista si alte facultati care dau examenele sub forma de teste grila. Prima care imi vine in minte este Dimitrie Cantemir, acea facultate la care se facea reclama in pauzele publicitare din timpul emisiunilor in care se discuta cazul Spiru Haret. In loc sa apara testele cu variante de raspuns pe site-ul facultatii cum apare la Spiru Haret, la Cantemir apare o carte cu testele grila. Aceeasi Marie cu alta palarie.


Ati fi poate surprinsi sa aflati ca un test grila nu este chiar asa o chestie simpla cum ar putea sa para, cand se dau 20 de intrebari dintr-un manual stufos. Totul trebuie citit cu foarte mare atentie, pentru ca in teste deseori se strecoara intrebari de detaliu, amanunte carora uneori nu le dam importanta, desi ar trebui. Intr-un examen clasic, chiar daca nu stii totul foarte bine, se poate incropi ceva frumos care sa impresioneze profesorul, uneori chiar “aberand” cum spuneau colegii mei din liceu. “Nu stiu despre asta dar lasa ca scriu despre ailalta mai mult. Nu isi va da seama profesorul ca nu am facut nicio mentiune la subiectul X. “. Asa este, nu isi va da seama, pentru ca multi nu vor sta sa citeasca 30, 60, 90 de lucrari cap coada. La un test grila corectura se face extrem de usor si repede, indiferent ca a fost dat pe calculator sau pe hartie, si nu exista subiectivism. Calculatorului nu poti sa ii faci ochi dulci sau sa ii strecori bani. Chiar si pe profesor il convingi mai greu sa iti schimbe nota, atunci cand baremul este atat de fix – este raspunsul corect sau nu?


Am sa inchei cu o intrebare: aveti permis de conducere?


Alexandra

11 comments:

  1. da, am si eu o problema, de ce in emisiunile in care se critica USH apar reclame la alte universitati particulare?????????

    ReplyDelete
  2. Excelent! Poate ca in felul asta o sa afle si stimatii jurnalisti despre ce e vorba.

    In plus, o precizare: la noi, la Universitatea Romano-Americana exista o astfel de carte cu grile.

    In sesiune, preturile pentru o carte cu grilele corectate sare de 300 euro! Am multi cumparatori :)

    ReplyDelete
  3. Am absolvit REI la URSA "Ghe Cristea" in 1997, iar diploma de licenta am obtinut-o la ASE in urma a 3 examene sustinute in scris/teste grila, plus proiect.
    Oare conteaza faptul ca scrie ASE pe diploma mea sau cat ma duce capul?

    ReplyDelete
  4. La Universitatea Al.I.Cuza din Iasi se dau examene tip grila.

    ReplyDelete
  5. CORECT !!!!!!!!!!!!!!!
    CATI DIN CEI CARE AU TERMINAT LA SUNT CAPABILI SA DESCHIDA UN CALCULATOR ??????????

    ReplyDelete
  6. Asa cum spunea si Alexandra mai sus,eu cand m-am Inscris la Spiru haret am crezut ca este o gluma dar, nu este chiar asa.Sa va spun si de ce.La primul examen am si picat datorita faptului ca am invatat superficial asa ca am pus burta pe carte ca sa iau restanta.Cele douazeci de intrebari au 200 ori trei dau patru "dedesupturi".Daca nu inveti nu ai cum sa treci examenul.Pe cand pe la alte facultati care nu vreau sa le dau numele (se stiu ele)am colegi care platesc din greu pentu un cinci sau un sase daca nu au invatat.Eu prefer sa asimilez aceste cunostinte si sa obtin o diploma pentru meritul meu nu sa o cumpar cum fac altii.Toate cele bune, in rest....mai putina politica daca ar fi am fi mai linistiti.

    ReplyDelete
  7. Referitor la Spiru Haret sunt revoltata din mai multe puncte de vedere. Intr-adevar sunt multe lacune la aceasta Universitate. Pe parcursul celor 5 ani am avut mult de furca cu birocratia, secretariatul, etc. Insa nu cred ca la alte facultati situatia este alta. Ba din contra am colegi cu reale probleme si care chiar nu gasesc intelegere.

    Consider ca toata povestea asta nu este conceputa decat sa discrediteze universitatea Spiru haret, desi sunt si altele in situatie incerta, pentru ca datorita pretului si sistemului de invatamant Spiru Haret le-a luat studentii celorlale Facultati particulare sau chiar de stat. Nu este nici mai rea nici mai buna Spiru Haret, exista liberul arbitru si de aceea studentii au ales-o. Daca aveau o optiune mai buna o urmau si din moment ce atat de multi studenti au ales-o e pentru ca au considerata potrivita lor.
    Cat despre grile, acesta este un sistem larg folosit in afara tarilor comuniste cum e Romania. Am o colega studenta in SUA si care face la fel Facultatea la ID si exista acelasi sistem: primeste un numar de grile pentru a ajuta la studierea materiei dupa care e examinata din acelea. Si unde e problema?! Numai la noi s-a implementat ideea de sinteza si de toceala. Si de cumparat manualele profesorilor ca sa treci examenul.

    Consider ca prin discriminarea absolventilor de Spiru de a participa la titularizare sau prin anunturi de genul " angajez... cu exceptia Spiru" se incalca un drept fundamental al cetateanului.

    SPER din tot sufletul ca Spiru Haret sa ACTIONEZE in judecata Ministerul Educatiei si alte organisme imiplicate in aceasta mizerie si sa curete astfel imaginea unui numar atat de mare de studenti.

    ReplyDelete
  8. super post! bravo! sincer se vede caitatea studentilor de la ush...prea comenteaza lumea degeaba si la andrei saguna se da test grila in 80% din examene si cu ei n-are nimeni nimic..

    ReplyDelete
  9. Facultate de stat..ha ha ..las' c-o stiu si pe asta dupa ce tocesti din greu pentru cateva examene pana la urma conteaza subiectivismul cu care te apreciaza profesorul ...am multi colegi la ovidius si unul din ei dupa ce a avut bursa si a studiat un semestru in Franta...profesoara lui din ultimul an de facultate a considerat ca nu vorbeste destul de fluent franceza...nici macar de un 5 cand el promovase examenele din Franta...si astfel nu si-a dat licenta...mai stiu si cazuri in care studentul a primit nota 4.45..pai cum se poate?va zic eu se poate daca nu iti cumperi profesorul..pentru ca la calificativul tau el taie si spanzura!la noi la ush sincer calculatorul iti da nota pe loc...fara pareri impartite si fara spaga...
    Bineinteles ca e la mijloc un alt motiv pentru care se discrediteaza facultatea..auzi!numarul prea mare de studenti..nu pot sa cred..nu e singura universitate care foloseste teste grila la examene, practica asta e folosita foarte des si in alte state..dar cine este deranjat, este deranjat fiindca nu mai are facultatea de stat atatia studenti...
    Modul in care facultatile de stat isi desfasoara activitatea sincer mi se pare unul comunist; nu isi deschid ochii la unele practici mai moderne , mai simplificate nu neaparat pentru studenti ci pentru profesori care de aia sunt asa frustrati: ca munca asta de a citi mii de lucrari si sa le notezi si corect deja e mult prea mult..pentru ca nu e ca in liceu unde ai o clasa cu 30 de elevi sunt sute..mii poate..
    Si inca o chestie sunt atatea facultati care nu functioneaza corect din punct de vedere legal dar acelora nu li se face atata reclama proasta.De ce oaree?

    ReplyDelete
  10. NU MAI STITI CUM SA IMPANATI. AM DOUA COLEGE CARE AU TERMINAT LA SPIRU , FAC DE DREPT SI VREAU SA VA SPUN CA SUNT TUFA DE....SA NU MAI SUPUN CE. NU AU HABAR DE CELE MAI ELEMENTARE LUCRURI CARE SE INVATA IN ANUL I .aSA CA LASATI-MA CU FAULTATEA DV.DACA VRETI SA FACETI CARTE ALEGETI O FULTATE CU CARACTER....VA ROG.RUSINE CELOR CRE AU DIPLOMA DE LICENTA SI NU AU HABAR .

    ReplyDelete
  11. Un comentariu foarte relevant venit de la cineva care nu stie sa dezactiveze tasta CAPS LOCK inainte sa inceapa sa scrie ;)

    ReplyDelete

 

Travel