Wednesday, August 12, 2009

Scrisoare deschisa

Buna dimineata,




Ma numesc Grigoriu Marilena Luminita, studenta la Universitatea Spiru Haret, Facultatea de Psihologie anul 2, cu voia lui Dumezeu, Bucuresti, si am 37 de ani; de cand ma stiu am invatat pentru ca asta e ratiunea mea de a exista, numai ca datorita situatiei mele financiare precare nu am putut urma o facultate imediat ce am absolvit liceul, a trebuit sa muncesc. Si muncesc si la ora actuala cu daruire si pasiune, pentru ca chiar daca nu am putut ajunge medic, dragostea pentru oameni si suferintele lor, si mai ales, existenta mea chinuita, m-au apropiat de natura umana si m-au ajutat sa ii cunosc mai bine nevoile si sa o slujesc mai bine. Dar viata imi joaca din nou feste: ministrul educatiei vrea sa desfiinteze invatamantul la distanta. Nu pot renunta la locul de munca pentru ca inainte de toate trebuie sa supravietuiesc si nu numai eu, fiind intretinator de familie. In toata lumea exista aceasta forma de invatamant. Problema se pune altfel: dna ecaterina andronescu vrea sa desfiinteze invatamantul la distanta numai in cadrul universitatii Spiru Haret, nu si la celelalte universitati, care functioneaza in absolut aceleasi conditii ca si universitatea noastra. Fara sa fiu un geniu, in urma unor calcule de clasa a 2 a, concluzia logica la care am ajuns este una foarte simpla: ministrul educatiei a ajuns la o intelegere cu ceilalti rectori de la universitatile dornice sa asimileze studentii Universitatii Spiru Haret in conditiile in care aceasta este criticata cu vehementa, sanctionata cu duritate, atacata cu inversunare si fara scrupule, frontal si prin invaluire, si avand in vedere ca miza este mult prea mare, opinia mea este ca nu se va opri pana nu va lichida universitatea. La ce ne putem astepta de la un ministru care alearga rectorii cu politia, scoate absolventii universitatii Haret cu forta de la examenele de titularizare, interzice inscrierea acestora la mastere la alte universitati de profil din tara, anuleaza diplome pe care apare antetul ministerului, si culmea, pentru care gaseste tot felul de explicatii puerile, si nu in ultimul rand, ce asteptari pot avea de la un ministru al educatiei care il alunga pe Dumnezeu din scoli si din sufletele copiilor nostri? Va invit in casa mea sa vedeti ce fel de om sunt. Cartile au fost din toate timpurile cei mai buni prieteni ai mei, iar locuinta mea este un mic lacas al culturii, iar eu, un modest scrib, fericit de a-si petrece viata alaturi de ele. Toata viata am fost autodidacta tocmai pentru ca nu imi puteam permite sa invat intr-un cadru organizat intr-o forma de invatamant la zi deoarece, poate eu ma pot satura din priviri dupa ce citesc cateva capitole ale unei carti dragi, dar alor mei nu le pot oferi lectura in loc de hrana. Si daca imi este luat dreptul constitutional de acces neingradit la cultura, la educatie, ma duc cu gandul la faptul ca daca aceasta este Romania, parte integranta a UE, imi este rusine ca sunt roman si ca voi duce cu mine oriunde aceasta durere si umilinta, precum si visul neimplinit al unui om care nu mai vrea sa viseze pentru ca la noi pana si visele devin cosmaruri. Fie ca aceste ganduri sa ajunga la sufletul dumneavoastra si sa le primiti cu condescendenta pentru ca sunt gandurile unui om peste care vremea isi va asterne colbul uitarii si sa faceti tangibile si realizabile visurile altor oameni care nu sunt vinovati decat ca s-au nascut intr-un loc uitat de lume si care nu au alta vina decat ca au indraznit sa spere si sa viseze ca pot schimba lumea.



Cu acordul domniilor voastre vreau sa inserez in randurile ce vor urma o scrisoare deschisa expediata unor formatiuni politice, lideri politici, dnei ministru ecaterina andronescu, etc .Fireste, am adaptat modalitatea de adresare fiecarei persoane / institutii / etc abordate.

"Buna dimineata, stimati politicieni

Puteti dormi noaptea linistiti dupa ce ati incalcat un drept constitutional fundamental, acela al tinerilor si mai putini tinerilor cetateni ai acestei tari, ca sa nu mai amintim si faptul ca suntem cetateni ai UE, de a avea acces nemijlocit la sistemul de educatie? Nu credeti ar trebui sa va revizuiti politica vis-a-vis de cei care, desi impovarati de greutatile acestei existente, gasesc resurse si motivatii profunde de a face ceva cu viata lor, de a-si lua destinul in propriile maini si de a evolua spiritual? Ati aruncat anatema asupra unor studenti care sunt platitori de impozite, care sustin economia dezastruoasa a acestei tari, pare-se vesnic damnata la obscurantism si autosuficienta. noi, cei care vrem sa depasim granitele propriei noastre neputinte, sa ne descoperim valente nebanuite, sa evoluam spiritual intr-o lume in care analfabetismul capata proportii alarmante, suntem sanctionati si etichetati de catre societatea elitista drept tampiti, nulitati, etc. De ce suntem luati in deradere? Pentru simplul fapt ca nu mai suntem de varsta celor care se inscriu la facultatile de stat la forma de invatamant zi numai pentru a tergiversa cat mai mult momentul implicarii lor in viata sociala? Noi provenim dintr-un sistem educational care face cinste oricarei tari occidentale, clase de elevi din care din 33 de elevi 31 au fost admisi la facultate prin sustinerea unor examene draconice. Noi suntem intretinatorii de familie, nu ne mai permitem de ceva vreme micile bucurii ale vietii, ne-am sacrificat pe altarul dragostei de carte pentru ca multi dintre noi, din cauza situatiei financiare precare, am fost nevoiti sa muncim de tineri. La varsta noastra avem deja peste 15 ani in campul muncii. Am urmat scoli postliceale de stat, avem repartitii guvernamentale. dorim cu ardoare sa ne implinim un vis care ne-a fost refuzat de ani si ani. va rugam sa va reevaluati pozitia fata de noi, sa nu ne mai blamati pentru simplu fapt ca in timp ce ducem o bucata de paine uscata si mult prea amara familiilor noastre, mai gasim in adancul fiintei noastre o dorinta vie care nu poate fi trecuta sub tacere, ignorata, pentru ca atinge valente incomensurabile si care ne anima sa devenim acei cetateni responsabili, pregatiti corespunzator, puternic motivati, care pot schimba traiectul acestei tari si pot face din acest pamant un loc mai bun pentru noi toti incepand cu ei insisi".



Cu aleasa consideratie,



Grigoriu Marilena Luminita

No comments:

Post a Comment

 

Travel